divendres, 16 de maig del 2014

Aparador: Helena, una vida

Avui faig un post especial. Normalment no parlo de temes personals si no tenen a veure amb activitats que hem realitzat o peces que he fet pels meus fills.

Però avui faig una entrada especial. Avui us explicaré el perquè vaig desaparèixer uns dies després de setmana santa. Vaig intentar que no ho notéssiu, que el blog es mantingués actualitzat. La sort de tenir programades algunes entrades. O pensades.

Per setmana santa la meva germana va morir després d'una llarga malaltia. Una malaltia mental. Una malaltia que ens ha ajudar a aprendre, a viure i conviure, a lluitar, a abrallar-nosamb una situació desconeguda, amb una situació que no entens. Jo sempre he considerat la meva germana com una persona molt intel·ligent. Recordo que ens vam enriure durant molt de temps de les males notes que va treure a mates a la "sele" però ella va voler estudiar biologia igualment. Era biòloga. Sempre deia que no en sabia gaire, o gens, però quan l'escoltaves et podia parlar durant hores d'ocells i de plantes.

I amb aquesta entrada us vull presentar un projecte que hem tirat endavat, que potser tindrà una durada d'uns mesos, potser de més temps. Potser només servirà per poder dir un adéu, potser per donar-se a conèixer... però sigui el futur que sigui el que esperem és que pugui ajudar a altres persones que s'han trobat en aquesta situació, que s'hi troben, a poder explicar-ho. Des de la visió del metge a la visió del familiar. Perquè en algunes ocasions ens hem sentit molt sols, en altres acompanyats. I sobretot hem après de l'Helena i d'altra gent com ella.

Fa temps vaig llegir aquesta entrada de l'Anna Manso. Era sobre la campanya que ha engegat l’Associació Obertament, que convida a la gent del carrer, però especialment els famosos, a explicar sense complexos si han patit algun tipus de malaltia mental, petita, mitjana o gran. Nosaltres volem alguna cosa semblant. Volem que expliqueu les vostres experiències perquè qui les pateix, familiar, amic o malalt, pugui veure que no està sol.

Així que us convido a participar o fer arribar aquesta proposta a tothom que creieu que li pot interessar. 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...