divendres, 21 de febrer del 2014

Aparador: Pinterest per no iniciats

Per avui us he preparat un post sobre Pinterest. Sou usuaries? Us inspireu amb el que veieu? Hi esteu "enganxades"? O al contrari, no sabeu com funciona i en voleu aprendre?

Per explicar-vos com funciona aprofito per presentar un nou blog. I la bloggger que porta aquest blog la coneixeu, perquè és la mateixa que publica a p'tit gat. Sí, sóc jo. És la meva segona faceta, la meva feina habitual. Fa uns mesos vaig decidir obrir el blog d'encapses per poder parlar de la meva feina.

Us convido a visitar-lo i si necessiteu ajuda en qualsevol tema de xarxes socials o de cerca i gestió d'informació ja sabeu que em podeu consultar sense problemes.






www.pinterest.com



Coneixeu Pinterest? Una definició curta podria ser que és la versió digital del típic tauler de suro on hi pengem totes aquelles fotos, notes, etc. que ens inspiren o que necessitem per alguna feina.

Encara que no ho pugui semblar en primer moment Pinterest es pot considerar una eina de curació de continguts, ja que:
  • Fem cerques de contingut
  • Filtrem contingut segons la temàtica que volem (amb els taulers) 

Vaig conèixer Pinterest i em vaig unir a aquesta xarxa social quan encara es necessitava invitació. Una ànima caritativa americana em va donar l'accés. I des de llavors que em serveix per inspirar-me, per buscar imatges pels meus blogs...

Voleu saber com funciona?

Crear un compte: Recomano crear el compte separat de la vinculació amb facebook o twitter, ja que si ho fem tot el que pinnegem automàticament es publicarà a aquestes xarxes socials. I a mi m'agrada més controlar què publico directament.

Taulers a seguir: La primera vegada que entrem a Pinterest la plataforma ens oferirà uns taulers de mostra per seguir, però podem obviar aquest pas i triar taulers o pinnejadors a través de la cerca.


Pinnejar: Quan seguim un tauler o un pinnejador ens apareixerà tot d'imatges inspiradores. Si decidim guardar el contingut el podem repinnejar (guardar dins una de les nostres carpetes o taulers). El tauler on es guardarà se li ha d'assignar un nom.

Taulers: Podem crear tots els taulers que vulguem i fins i tot hi ha la possibilitat de crear taulers secrets, que ens han de servir per guardar tots aquells pins que ens serveixen per un projecte secret... Els taulers col•laboratius són aquells on hi ha diferents persones amb permís per publicar pins.

En la imatge de sota podeu veure tres taulers públics i tres de privats o secrets. Dels públics, el tercer (Impulsa la creativitat!) és col·laboratiu. Significa que és un grup de pinnejadors que hi poden afegir ote sles imatges que vulguin. 

Quan la imatge que volem penjar és pròpia o està extreta d'una web hi ha dues maneres de penjar-la: Pujant el pin o agregant des d'un lloc web. La segona opció serà la recomanable si la foto pertany a un blog o web nostre, ja que linkarà automàticament la imatge a allà on la tenim publicada, atraïent així més transit.

Diferències entre Pin it i M'agrada? Pin it és quan t'interessa guardar aquella imatge per un futur treball, publicació, o t'ha servit d'inspiració. Un m'agrada ho consideraria més com dir: "la imatge és molt xul·la però no és sobre el que tracto o m'agrada parlar"


Ah! I a tots els pins els hi podeu fer comentaris. Així també feu comunitat. I Pinterest no es basa en una comunitat d'amics, sinó que pots seguir a totes aquelles persones que t'interessen i repinnjar tot el que ells publiquin en públic. Així que deixeu-vos guiar per la inspiració i bona "pinnejada"!

2 comentaris:

  1. Roser ets una crak!!Ara m'ha kdat més clar,merci!!nuri

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies!
      Espero que et sigui útili veure't aviat amb un pinterest! ;)

      Elimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...